
En fin bunad: Rutastakk fra Lesja
Det har nettopp vært 17. mai, høysesongen for bunad. Jeg som har mine aner fra Gudbrandsdalen, er veldig glad i

Det har nettopp vært 17. mai, høysesongen for bunad. Jeg som har mine aner fra Gudbrandsdalen, er veldig glad i

Jeg er såpass godt voksen at jeg kan huske en del fra 60-tallet. Det virker som det er en evighet

I dag har jeg vært en tur til Søsterkirkene på Hadeland. Det var et veldig flott sted, synes jeg. To

Krutthuset er fra 1759, bygget i stein. Det er alltid interessant å besøke gamle kulturminner. Her om dagen besøkte jeg

Det er så fint å besøke museer og severdigheter av og til! Jeg har tilbrakt helgen i min gamle hjemby

I går var jeg på Maihaugen, og tittet inn i noen av husene i det såkalte boligfeltet i museet. I

I nærheten av Tvedestrand ligger et gammelt kulturminne, Næs Jernverk. Næs jernverk er et av 15 norske anlegg som er

Disse bildene tok jeg da jeg var ute og gikk en liten tur på Maihaugen i ettermiddag. Det er fantastisk

I går var jeg sammen med Rotaryklubben min på besøk på Skedsmo bygdemuseum på Huseby gård på Skedsmokorset. Vi fikk

Det nærmer seg 17. mai, og jeg gleder meg til å ta frem bunaden min! Siden familien min kommer fra

Gamle kulturminner er ofte interessante. De er interessante fordi de forteller om en annen tid. Om en tid da verden
Du må være logget inn for å legge inn en kommentar.