
Bilder tatt en tidlig formiddag på St. Olavs plass i Oslo i forrige uke.
Jeg er på vei til en avtale.
Kirsebærtrær i full blomstring på plassen – som hvite skyer mot blå himmel. Morgensola slipper et lett lys gjennom trærne.
Folk på vei mot dagens gjøremål passerer forbi. To studenter med sekker på ryggen. En mann med hodetelefoner og raske skritt. En dame snakker lavt i mobiltelefonen. En syklist suser over plassen i full fart og så nedover gata.
En dame stopper opp og fotograferer, slik som meg.
Noen setter seg ned på benkene under trærne. Med en kopp kaffe i hånden. Blomsterblad faller lydløst mot bakken.
Jeg stopper opp et øyeblikk før jeg går videre til avtalen.


Se blogginnleggene fra flere personlige turer rundt i Oslos gater.